Ucapan Penggulungan YAB TG Nik Aziz 22 November 2007

a“Tuan Tabal Tuan Guru, Teluk Kemang Masjid Tanah, Jangan Tabal Sultan Baru, Sial Majal ke lubang tanah”. Begitulah bunyi pantun yang dibacakan oleh YAB Tuan Guru Dato’ Hj Nik Abd Aziz Nik Mat sewaktu mengakhiri ucapan penggulungan bagi perbahasan usul junjung kasih ke atas titah perasmian Sidang DUN Kelantan (Belanjawan) oleh Tuanku Sultan Kelantan yang disambut dengan tepukan meja bergemuruh di dalam dewan.

Perbahasan usul junjung kasih ke atas titah Sultan Kelantan tersebut berlangsung selama 2 hari iaitu pada 20 hingga 21 Nov 2007. Penggulungan oleh pihak Kerajaan dibuat pada hari ini, diakhiri dengan ucapan oleh Menteri Besar Kelantan pada petang ini.

11 Respons

  1. Tahniah Tok Guru..memeng power cakap Tok Guru….paling hebat, telinga mereka meroh !!!!!!!!!!

  2. Tuju ke abe war kah tu…, bukan budaya dia Tuk Guru, demo ni bukan reti sangat kalau tak kerana duk dale umno, lebih teruk dari ambo, biarlah ambo kata hak betul, kalau tak, tak kan sanggup make duit ore fakir miskin, pas tu wat lembu kenye..ish..ish abe wa.dan yang seangkatan dengannya, malulah kena peluru Tuk Guru, tu baru peluru getah, kalu peluru betul nyayela abe war..

  3. assalamualaikum w.b.t

    Tok guru, ambo bangga menjadi anak kelate, walaupun terpaksa merantau.dekat2 nok ngindi ni kalu boleh buie pedas lagi , biar mugo gotu nyetok smpai sawan .

  4. sambung sikit,

    harapan besar PERAKAN agar kelantan terus di naungi oleh ulamak yang tinggi dalam pelbagai ilmu spt Tok Guru Nik Aziz.

    Sekian.

  5. Bisa nyerr tok guru bagi.. slow2 doh lahh…
    Ya allah kurniakan kesihatan kpd tok guru..
    untung nya org kelantan dpt MB seperti ini…

  6. pade muko nuar muso,baso jenih kerah palo,kecek jah pandai time ore bangun dio mula nok larilahh tk gentlemen langsung

  7. Ambo buke ore kelate tapi suko sangat dekat tok guru ni sebagai ore isle rase bersyukur ade pemimpin mace ni HIDUP ISLAM!

  8. Tahniah tok guru. ucapan yang sangat baik. garang juga tok guru ye. walaupun ana bkn org kelantan, tumpang gembira org kelantan ada MB macam ni.

    Ana sanggup travel 700 km jauh untuk ke kelantan bercuti etc, kerana kerajaan yang memerintah cara Islam. suasana Islam yang subur di Kelantan. Jika pemerintahan Islam diganti (na’uszu biLlah), maka keinginan untuk ke sana pun akan hilang. Baik duk negeri sendiri je. takde beza.

    Semoga Kelantan kekal di bawah pemerintahan Islam, bukan Islam Hadhari yang ada ‘had’ ada ‘hari’. MEMBANGUN BERSAMA ISLAM!

    p/s:oh ya, ade yang nk gitau tok guru bilangan sms/mesej/komen yang puji ucapan beliau ni? boleh bentang lain kali. merah satu badan la anuar musa(^^,)

  9. Insyaallah..semoga kelantan dibawak kepimpinan Tuan Gugu dapat menjadi negeri contoh, untuk membuktikan akan betapa indahnya pemerintahan Islam,Adilnya Islam,Cantiknya Islam dan menyenangkan semua bangsa dan ugama…Amin

  10. Maaf…pembetulan
    Insyaallah..semoga kelantan dibawah kepimpinan Tuan Guru dapat menjadi negeri contoh, untuk membuktikan akan betapa indahnya pemerintahan Islam, Adilnya Islam, Cantiknya Islam dan menyenangkan semua bangsa dan ugama…Amin

  11. Tolong terjemahkan ucapan tok guru. Pekat sangat bahasa kelantannye.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: